ניהול זמן פשוט לעמצאי.ת

12.12.2018

יש הרבה מה לכתוב על ניהול זמן. בחרנו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם ולכן לנהל את הזמן

 

1. לו"ז ומעקב אחר משימות –

ההסבר הבא יהיה על פנקס פיזי, שעובד מעולה, אבל תבחרו את מה שעובד לכן הכי טוב (יומן Google, אפליקציה לניהול משימות כמו Trello, ועוד..) –

למה זה חשוב הפנקס הזה? כי הראש שלנו מוצף מוצף מוצף באינסוף משימות/רעיונות/follow up.. זו האפשרות "לשפוך" את הכל למקום אחד. רוקנו את הראש.

הפנקס הזה יהיה בכל מקום שתהיו, וגם יהיה ליד המיטה - כך, אם בלילה עולים רעיונות חדשים או משימות שנשכחו, תוכלו לכתוב מיד בפנקס, ולשחרר.

 

עמוד ראשון - רשימת משימות "אינסופית" - כל מה שעולה וצריך לעשות בעסק, תרשמו. והמשיכו למלא את הרשימה בכל פעם שעולה משהו חדש. 

עמוד שני – משימות לחודש הנוכחי – רשמו את כל המשימות שיש לבצע בחודש הנוכחי.

שבעת העמודים הבאים – כל עמוד יוקדש ליום אחד בשבוע. ראשון, שני, שלישי... בתחילת השבוע נשבץ משימות בכל אחד מעמודי השבוע, מתוך "משימות החודש", ונמחק את המשימות ששיבצנו מהרשימה הגדולה.

בכל יום שעובר – תולשים את העמוד של אותו היום ומעבירים ליום הבא משימות שטרם בוצעו. עושים את אותו הדבר כשנגמר החודש – תולשים את החודש שעבר ומעבירים משימו לחודש הבא.

 

 

 

2. שימו לב – שבצו כמות משימות ריאלית ושבצו 3-4 משימות משמעותיות בכל יום, כאלו שכשיגמר היום אחרי שסיימתן רק אותן, תהיו מרוצים/מרוצות.

 

3. אל תמלאו את היום בשטויות, בדברים קטנים, כאלה שכשתסיימו אותם לא תרגישו שקרה משהו חשוב. מלאו במשימות עיקריות וזהו. את המשימות הקטנות יש לכתוב בתחתית הדף לזמן משימות שוטפות (סעיף הבא).

 

4. התחילו מהמשימות הנבחרות האלה. לא מיילים, לא פייסבוק, לא טלפונים. התחילו משלוש המשימות העיקריות. כשתסיימו אותן, הקדישו בין חצי שעה לשעתיים למשימות שוטפות, ביניהן ניהול תזרים המזומנים שלכן. אל תשכחו להקדיש לו כמה דק'. כך תדעו איפה העסק עומד, ותוכלו לנהל את התזרים קדימה (זה המשקיט הכי טוב לראש). וזהו. סיימו את היום.

 

5. סיימו את היום שלכן. אין צורך להיות ב"עבודה" כשאין דברים משמעותיים לעשות. העסק תמיד ירצה עוד ועוד, ולרוב נמלא את זמננו בדברים קטנים ולא נעצור. הושלמו המשימות החשובות? הסתיימה שעה של משימות שוטפות? סגרו את המחש (או את פונקציית העבודה האחרת :)), ושבו לקפה/צאו לקפה או עשו כל דבר אחר שלא קשור לעבודה שלכן.

 

Please reload

ניהול זמן פשוט לעמצאי.ת

12.12.2018

איך מתחילים לנהל תזרים מזומנים?

16.07.2018

עוברים מאקסל לתוכנה

05.07.2018

1/3
Please reload

עדין לא מנהלים תזרים בעסק?